Uveďte zboží se vší parádou: Jak na popisek kategorie a výrobce

Jak na popisek výrobce a kategorie

E-shopové kategorie a kategorie výrobce slouží jako hlavní orientační prvky internetového obchodu. Zákazníci vědí, že hledají konkrétní artikl z určitého odvětví (kategorie) a mnohdy se orientují na oblíbenou značku (výrobce). A podle těchto zařazení se dostanou k produktům, které hledají. Co by měl obsahovat ideální popisek, aby správě a efektivně uvedl nabízené zboží?

Podrobnější informace o tom, jak pracovat s cílovou skupinou a správně volit klíčová slova a další prvky, které podpoří SEO, najdete v článku Upoutejte pozornost: 10 kroků k trefnému produktovému popisku.

Popisek stránky kategorie

Ať popisujete kategorii nábytek, móda či elektronika, text by měl mít hlavu a patu. Nesnažte se tedy textové pole zaplnit prázdnými frázemi a neužitečnými informaci. Využijte prostor pro rady a tipy, které pomůžou zákazníkovi při výběru. Ukažte, že své zboží znáte a doporučte parametry, silné stránky produktů, na něž se má kupující zaměřit.

Nepřehánějte to s délkou

Nenuťte zákazníka, aby své vysněné zboží doloval z obrovské a nepřehledné masy textu. Držte se s délkou při zemi a pohybujte se v rozmezí 250 – 500 znaků. Popisek ideálně publikujte hned pod nadpisem, aby fungoval jako úvodní text. Pokud to není technologicky možné, popisek můžete umístit pod výpis produktů, tak se ale může snáze stát, že jej zákazník přehlédne.

Vsaďte na správné fráze, ideálně na ty s delším ocáskem

Kromě klíčových slov, zvukomalebných přívlastků a adjektiv, která lákají na „nejlevnější“ a „akční“ nabídky, byste měli mít na paměti i další fakt: lidé mnohdy při vyhledávání volí celé fráze než slova vytržená z kontextu. A Google se souvislými dotazy dokáže pracovat. Právě tyto delší fráze, takzvané longtail výrazy, by se měly objevit i v popiscích jednotlivých kategorií.

  • Příklad vyhledávání: „kvalitní polobotky z pravé kůže”
  • Příklad zahrnutí této longtailové fráze do textu: „Nabízíme vám kvalitní polobotky z pravé kůže…“

Podpořte příbuzné kategorie

Někdy zákazník nehledá konkrétní zboží a stejně jako v kamenném obchodě se „jen tak kouká“. Proto byste mu měli nabídnout jako odbočku do jiného oddělení, jakousi uličku mezi regály, odkaz na další příbuzné kategorie a podkategorie.

Interní odkazy mají navíc důležitý vliv při hodnocení stránek u vyhledávačů a zvýší tedy také pravděpodobnost, že se vaše stránka dostane na vyšší příčky vyhledávání.

Tip: Nezapomeňte na tučné formátování klíčových slov. Nejen že pomůže vašim zákazníkům se v popiscích lépe orientovat, může ale také podpořit vaši stránku ve výsledcích vyhledávání.

Popisek stránky výrobce

Všechny rady týkající se popisku kategorie jsou aplikovatelné i u stránky výrobce. Ale jaké další triky nám poskytuje možnost řazení produktů pod nejznámější značky?

Pokuste se v textu zmínit největší přednosti spolupracující značky a prodat nejen její zboží, ale i její technologie nebo například kvalitu používaných materiálů.

To nejlepší z historie

Proč se lidé nechávají dobrovolně ocejchovat značkou? Protože má za sebou příběh. Kromě kvality jsou přední značky opředeny statusem, který si chtějí obléci i vaši zákazníci. A status by neznamenal takovou váhu, pokud by jej nepodporovala bohatá historie značky. Nebojte se všechny tyto přednosti zmínit a přesvědčit uživatele, že v nabízenou značku skutečně věříte. A že by v ni měli věřit i oni sami.

Dokumenty ke stažení a obsahové stránky

Abyste opět nezahltili návštěvníky stránky neúnosným množstvím textu, můžete další informace uklidit do přehledných šuplíků, které si uživatelé sami otevřou, pokud se o ně budou zajímat. Širší informace o značce směřujte na separátní obsahové stránky, popřípadě je prezentujte jako příspěvky na blogu. Zde se můžete dále vyřádit s obrázky, videi a dalšími materiály. A například manuály v nejrůznějších formátech můžete schovat pod odkazy, na nichž si zákazník stáhne všechny důležité dokumenty.

Inspirujte se chybami

I mistr vyhledávač se mnohdy utne. Proto se často stává, že se názvy značek všemožně komolí, obzvláště, pokud jde o cizí prodejce. Vyhledávače sice umí překlepy rozpoznat a navigovat uživatele správným směrem, vy však stále můžete tyto překlepy využít ve svůj prospěch, Uveďte v popisku výrobce krátký odstavec o tom, že lidé často značku píší jako “XYZ”. Získáte nejen prostor vysvětlit časté omyly, ale nalákat tak ještě větší množství zákazníků.

 

Jak ještě více podtrhnout SEO

Abyste podpořili úspěšnost své stránky v rámci vyhledávání, držte se našeho závěrečného shrnutí. Postarejte se, aby popisky kategorií a výrobců obsahovaly následující, a optimalizace pro vyhledávače se přikloní na vaši stranu.

  • klíčová slova
  • longtail výrazy v podobě, v jaké je lidé píší do vyhledavačů (“jak vybírat kuchyň?”)
  • fráze týkající se ceny a  kvality (špičkový, luxusní, kvalitní, levný, akční,…)
  • zvukomalebná slova (měkounký, šťavnatý, neodolatelný,…)
  • strukturovaný text do odstavců a odrážek
  • formátování tučným zvýrazněním nebo kurzívou
The following two tabs change content below.
Zdeněk Zenger

Zdeněk Zenger

CTO - Technický ředitel at Shopero
Zdeněk má zkušenosti z agenturního života, miluje UX a je technickým ředitelem Shopera

Přihlašte se

Dostávejte aktuální informace ze Shopera

Vyhněte se 13 nejčastějším chybám e‑shopů!

Vaši zákazníci čekají…

... na přehlednou a intuitivní nabídku Vašich produktů.

Shopero je moderní e-shop dodávaný formou služby pro každého, kdo chce prodávat jako profesionál.

Vyzkoušejte na 30 dní zdarma

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

Abychom Vám mohli umožnit nejlepší procházení webových stránek je nastavení cookies na této webové stránce povoleno. Pokračováním v používání tohoto webu beze změny nastavení souborů cookies v prohlížeči nebo kliknutím na tlačítko "Souhlasím" vyjadřujete svůj souhlas s používáním cookies.

Zavřít