Jak na SEO pro e-shop: Co musíme vědět, než začneme

Optimalizace pro vyhledávače je v rámci on-line marketingu nepostradatelná. Pokud chcete sklízet se svým e-shopem úspěchy, je třeba být vidět. Zkráceně SEO (z anglického Search Engine Optimization) dopomůže vaší webové stránce být dohledatelnou ve vyhledávačích v ten důležitý moment, kdy potenciální zákazník hledá váš produkt nebo službu. Úkolem SEO není ošidit vyhledávače – nekalé techniky vám mohou pěkně zavařit.

Zaměříme se na praktiky, jež umožní vyhledávačům, jako jsou Google a Seznam, nejen posunout váš internetový obchod výš ve výsledcích vyhledávání (tzv. SERP), ale také zvýšit jeho hodnocení a přivést cílenou návštěvnost.

První díl tohoto seriálu “Jak na SEO pro e-shop” shrnuje SEO a jeho základní rozdělení na on-page a off-page faktory. Na co se tedy zaměřit při budování webu a jeho následné optimalizaci tak, aby měl výborné hodnocení a vyhověl jak robotům vyhledávačů, tak vysokým nárokům vašich zákazníků?

Jak na SEO - Blog SHOPERO

1. On-page faktory

Tato část zahrnuje veškeré faktory, které jsou přímo spojené s kódem stránky a jejím obsahem. Tyto dále dělíme na technické a obsahové faktory.

1.2 Technické faktory

V rámci ladění technických faktorů webu se zaměřujeme na validitu zdrojového kódu, soubor sitemap.xml/php, chybové stránky 404, duplicitní stránky, mikroformáty, rychlost načítání stránek, propojení se sociálními sítěmi a další.

1.3 Obsahové faktory

Obsah byl na webu vždy, ale troufám si říct, že až v poslední době se o něm začalo přemýšlet důkladněji a integrovat ho do všech činností on-line marketingu. V rámci tohoto bodu se často řeší formátování textového obsahu, struktura webu, odkazy na externí zdroje, mediální obsah na webu, tvorba aktuálního zajímavého obsahu a další. O tom, jak efektivně pracovat s obsahem e-shopových stránek, si můžete přečíst víc v článcích 10 kroků k trefnému produktovému popisku a Uveďte zboží se vší parádou: Jak na popisek kategorie a výrobce.

2. Off-page faktory

Na rozdíl od on-page faktorů se tyto nacházejí mimo vaši webovou prezentaci a jedná se zejména o zpětné odkazy. Viz trefná definice Seznamu.

Off-page faktory se na stránce přímo nevyskytují. Autor stránky obvykle není schopen je přímo ovlivnit, mají však přímý vliv na relevanci stránky při hledání určitého dotazu. Patří mezi ně především zpětné odkazy.

Zpětný odkaz se nachází na cizím webu a odkazuje na vaši stránku. Možností, jak budovat zpětné odkazy, je vícero, kupříkladu psaním na blogu, zmínkou na sociálních sítích, přirozenou formou – budujte kvalitní obsah, lidé na vás budou přirozeně odkazovat.

Bonusové příklady a časté chyby

Co se vyhledávačům nelíbí?

  • Nepřirozené (velké) množství klíčových slov.
  • Zkopírované popisky u produktů (v případě e-shopu). Od dodavatele zboží zkopíruje popisky produktů pravděpodobně většina internetových obchodů, buďte napřed a vytvořte si unikátní texty.
  • Nakoupené odkazy. Vyvarujte se nákupu zpětných odkazů na externích webech (i prodeji odkazů na vašem webu), ve výsledku si akorát uškodíte. Tvorbě zpětných odkazu dejte ideálně volný průběh, pokud totiž budete mít kvalitní obsah (produkt, službu), lidé na vás začnou odkazovat sami od sebe.
Takhle ne

Takhle NE.
zdroj: Snímek obrazovky z http://www.lingscars.com/

 

Co se vyhledávačům líbí?

  • Obsah, obsah, obsah. Máte na webu relevantní a unikátní obsah? Vylaďte veškeré texty titulky i popisky.
  • Autorita. Je vaše stránka autoritativní? Odkazují na ni autoritativní (významné) webové stránky jako na vhodný zdroj informací a je dobře hodnocená?
  • Jednoduchá navigace.
  • Výkon. Neobsahují vaše webovky chybová hlášení? Načítají se stránky rychle?
Takhle Ano

Takhle ANO
zdroj: Snímek obrazovky http://www.worksafety.cz/

 

Celé to zastřešuje jedna myšlenka. Vyhledávače se snaží dát uživatelům, kteří hledají určitou informaci, co nejvíce relevantní obsah. Proto, pokud půjdete proti nim, vaše webové stránky se jednoduše ve výsledcích vyhledávání objevovat nebudou (určitě ne na první stránce – tam, kde chceme být všichni vidět). Dejte vyhledávačům a vašim zákazníkům to, co chtějí.

První část seriálu shrnula optimalizaci pro vyhledávače a její základní rozdělení na on-page a off-page faktory. V dalších dílech se zaměříme na jednotlivé části optimalizace a její aplikaci v praxi vašich e-shopů. Zapomněl jsem podle vás v článku na nějakou zásadní část optimalizace? Napište mi do komentáře.

The following two tabs change content below.
Tomáš Zabloudil

Tomáš Zabloudil

CEO a Specialista obsahového marketingu at jakmy s.r.o.
Vášeň pro SEO a on-line marketing ve mně probudila již v roce 2009 práce v agentuře H1.cz. Jsem ambiciózní mladý muž s cílem být úspěšný ve všech směrech mého života. Miluju jakmy s.r.o., fitness, Forex a motorky.
Tomáš Zabloudil

Latest posts by Tomáš Zabloudil (see all)

Přihlašte se

Dostávejte aktuální informace ze Shopera

Vyhněte se 13 nejčastějším chybám e‑shopů!

Vaši zákazníci čekají…

... na přehlednou a intuitivní nabídku Vašich produktů.

Shopero je moderní e-shop dodávaný formou služby pro každého, kdo chce prodávat jako profesionál.

Vyzkoušejte na 30 dní zdarma

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

Abychom Vám mohli umožnit nejlepší procházení webových stránek je nastavení cookies na této webové stránce povoleno. Pokračováním v používání tohoto webu beze změny nastavení souborů cookies v prohlížeči nebo kliknutím na tlačítko "Souhlasím" vyjadřujete svůj souhlas s používáním cookies.

Zavřít