Ulovte zákazníky na své texty: 8 rad, jak psát text na obsahové stránky e-shopu

Copywriting flat illustration concept

8 rad, jak psát texty pro obsahové stránky

 

Každý text podléhá pravidlům, a to i na e-shopu. Nejen popisky produktů, ale i obsahové stránky si zaslouží hlavu a patu. Jak správně uchopit online texty, ať už jde o blogové příspěvky, novinky nebo informace na stránce s kontaktem?

1. Popadněte čtenáře trefným nadpisem

Nadpis sdělení by měl co nejvýmluvněji vyjádřit to, o čem píšete. Ať už jde o aktualitu o společnosti či článek o novém zboží, musí nadpis čtenáře vtáhnout do děje. Zmiňte v něm hlavní benefity celého textu a nebojte se volit úderná slova. Jde o první věc, kterou návštěvník konkrétní stránky uvidí, tak ať má grády.

2. Vše důležité shrňte do perexu

Úvodní text hned pod nadpisem ve zkratce shrnuje vše, co se může čtenář v textu dozvědět. Odstavec by se měl držet v rozmezí pěti vět (ale nikoli hrabalovských souvětí o 30 větách) a nezabíhat do nepodstatných detailů, na které zbývá prostor v těle textu.

3. Nenechte se unést

Buďte střídmí a nepouštějte se do zbytečných románů. Nezapomeňte podstatné informace, ale nenuďte zákazníky dlouhou slohovou prací. Mějte ale však na paměti SEO – aby byl článek poutavý pro vyhledávače, měl by mít dostatečný počet znaků. Ideální rozsah bývá kolem 500 slov.

4. Moc dlouhé? Dejte textu řád.

Pokud se pustíte do delšího textu, může být nepřehledný, ba dokonce vyčerpávající. Vsaďte na kombinaci následujících tipů, které dodají sdělení na přehlednosti a pomohou ho opticky zeštíhlit

  • Strukturujte text do odstavců, logicky podle obsahu sdělení.
  • Oddělte jednotlivé sekce ještě víc pomocí nadpisů a podnadpisů. Nadpis úrovně H1 reprezentuje již název článku, H2 a H3 jsou další úrovně podnadpisů.
  • Pomozte si odrážkami a číslováním. I studenti je používají, pomáhá jim to se v textu lépe orientovat a postupovat při čtení systematicky. Jen si dejte pozor, ať to s odrážkami nepřeženete, mohlo by to působit neprofesionálně.
  • Odkazujte na další obsah. Lidé rádi klikají, navíc upoutáte pozornost na jiné své články nebo stránky. Odkazy se hodí i pro vnitřní prolinkování webu a zlepší vaše výsledky v SEO.
  • Na vše důležité upozorněte tučným formátováním. Opět pozor, ať se příliš nevyřádíte, pak zvýraznění ztratí smysl.

5. Klíč k návštěvnosti? Klíčová slova!

Abyste se dostali na přední příčky vyhledávání, měli byste se se svým textem dostat na stejnou notu jako potenciální zákazník. Jaká slova zvolí, když bude hledat něco, co mu můžete nabídnout? Pomoci vám může například internetová stránka sklik.cz se svým nástrojem Návrh klíčových slov, kde najdete informace o konkurenci a četnosti vyhledávání.

6. Pozor na jazyk

Hrubky jsou špatná vizitka, o tom žádná. Jaké výrazy vám ale mohou ubrat na sympatii? Raději se vyvarujte:

  • Knižním výrazům
    Luhy a háje přenechte beletrii. Tedy pokud nemíříte na cílovou skupinu plnou básníků.
  • Trpnému rodu
    Proč psát „bylo zprovozněno“ když můžete napsat „zprovoznili jsme“? Jsme lidé, ne roboti.
  • Příliš “oficiální” mluvě
    Nepíšete dopis za obecní úřad, nejste mluvčí od policie a chcete ukázat, že máte vřelé srdce poctivého obchodníka.
  • Dlouhým souvětím
    Riskujete, že se utopíte v čárkách. A že utopíte zákazníkův zájem váš text dočíst.

7. Inspirujte se a pořiďte si svého spisovatele

Nevíte si rady, jak celkově obsahové stránky pojmout? Zkuste se inspirovat jinde, třeba narazíte na koncept, který vám bude blízký.

Pokud pro vás psaní jako takové představuje noční můru, můžete si najmout copywritera, kterému předložíte svá přání a on je textově zapracuje. Napište nám a my vám doporučíme některého z profesionálů.

8. Kontaktní stránka

Hned po detailech produktů bývá kontaktní stránka tou nejnavštěvovanější. Vžijte se do role zákazníků a představte si, jaké informace byste sami u e-shopu ocenili. Klíčovými údaji kontaktní stránky jsou:

  • Kontaktní a fakturační údaje
  • Mapka pro lepší představu, kde vás zákazníci najdou
  • Fotografie zmíněných osob
  • Provozní (otevírací) doba
  • Výdejní místa a kontakt na oddělení reklamací
  • Fotografie kamenné prodejny

Zajímavý tip: Google Street View umožňuje vytvořit interaktivní průchod vaší prodejnou. Zde je produktová stránka Googlu s možností objednávky.

Tímto zakončujeme naše vyprávění a doufáme, že jsme pomohli tomu vašemu. Zapomněli jsme zmínit informace, které by vás zajímaly? Klidně nám napište do komentáře.

The following two tabs change content below.
Zdeněk Zenger

Zdeněk Zenger

CTO - Technický ředitel at Shopero
Zdeněk má zkušenosti z agenturního života, miluje UX a je technickým ředitelem Shopera

Přihlašte se

Dostávejte aktuální informace ze Shopera

Vyhněte se 13 nejčastějším chybám e‑shopů!

Vaši zákazníci čekají…

... na přehlednou a intuitivní nabídku Vašich produktů.

Shopero je moderní e-shop dodávaný formou služby pro každého, kdo chce prodávat jako profesionál.

Vyzkoušejte na 30 dní zdarma

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

Abychom Vám mohli umožnit nejlepší procházení webových stránek je nastavení cookies na této webové stránce povoleno. Pokračováním v používání tohoto webu beze změny nastavení souborů cookies v prohlížeči nebo kliknutím na tlačítko "Souhlasím" vyjadřujete svůj souhlas s používáním cookies.

Zavřít